Dlaczego HICO?
HICO to polski dystrybutor akcesoriów do samochodów osobowych, ciężarowych i pojazdów rolniczych. Zaopatruje w swe produkty stacje benzynowe, markety, a także hurtownie w krajach na całym świecie.
W swojej ofercie produktowej posiada AdBlue, tarcze i papiery termiczne do tachografów, oznakowania pojazdów, (ostrzegawcze, informacyjne, ADR), kliny do kół, skrzynki narzędziowe, wyposażenie ADR, pasy transportowe, osprzęt pneumatyczny, akcesoria akumulatorowe, bezpieczniki, kanistry, wyposażenie podstawowe, podnośniki i wiele innych.
Produkty firmy HICO charakteryzuje wysoka jakość oraz wszystkie wymagane w krajach UE certyfikaty.
Co to jest AdBlue?
AdBlue o roztwór wodny mocznika, który stosuje się, aby redukować szkodliwe dla środowiska tlenki azotu, wytwarzane w procesie spalania oleju napędowego. AdBlue nie ma niebieskiego koloru, jak mogłaby wskazywać na to nazwa. To bezbarwny i nietoksyczny płyn, w którego skład wchodzi mocznik (32,5%) oraz woda demineralizowana (67,5%).
Właściwości AdBlue
Roztwór wodny mocznika jest substancją bezpieczną (nie pali się ani nie wybucha) oraz nieszkodliwą dla naszego zdrowia. Ma natomiast właściwości silnie korodujące, przez co do jego stosowania niezbędne są specjalne zbiorniki, pompy i węże. Należy być ostrożnym przy samodzielnym tankowaniu AdBlue, ponieważ może on uszkodzić tapicerkę wokół wlewu więc dolewając płyn, najbezpieczniej używać specjalnego lejka.
Jak przechowywać AdBlue?
Jeśli kupujesz AdBlue w opakowaniach, to musisz pamiętać o dwóch podstawowych rzeczach. Po pierwsze, by przechowywać go w temperaturze od -5 do +25 st. C., a po drugie, zwróć uwagę na termin przydatności, gdyż przeterminowany roztwór nie nadaje się do użycia i może zaszkodzić kosztownemu systemowi SCR.
Jak często trzeba uzupełniać AdBlue?
Z reguły zbiornik na AdBlue ma taką pojemność, by płynu wystarczyło na przejechanie od kilku do kilkunastu tysięcy kilometrów. Średnio 1 litr AdBlue wystarcza na pokonanie 1000-2000 km.
AdBlue a normy redukcji emisji spalin
AdBlue od wielu lat przeznaczone jest przede wszystkim do samochodów ciężarowych, ponieważ emitują one dużo więcej szkodliwego tlenku azotu od samochodów osobowych.
Od 2014 roku każdy TIR opuszczający produkcję ma zamontowany system SCR (Selektywnej Redukcji Katalitycznej), który spełnia normy redukcji emisji spalin EURO VI. W mniejszych pojazdach jego instalowanie nie jest obligatoryjne, choć większość producentów doposaża auta o to rozwiązanie.
Jakie produkty od HICO polecamy:
AdBlue HICO DODATEK PŁYN KATALITYCZNY DPF Z LEJKIEM 10L
Wodny roztwór mocznika o barwie przeźroczystej lub lekko żółtej. Jest nietoksyczny, niepalny, bezpieczny dla otoczenia i przyjazny dla środowiska. Służy do redukcji szkodliwych dla atmosfery tlenków azotu. Stosowany jest w technologii oczyszczania spalin w silnikach Diesla wykorzystujących katalizator w technologii SCR (selektywnej redukcji katalitycznej).
Płyn kataliczny / katalityczny
Dane techniczne: ADBLUE 10L HICO
Producent: HICO GROUP
Pojemność: 10L
Parametry:
ISO: 22241-1/ -2/ -3/ -4
Produkt bezpieczny dla zdrowia, biodegradowalny, nie ulega biokumulacji.
Cechy:
- Niższe zużycie paliwa
- Pomaga dostosować się do obowiązującej normy emisji spalin (Euro IV i Euro V)
- Ochrona środowiska naturalnego
- Niższe opłaty drogowe w UE
- Wydłużenie niezawodności pracy silnika
- Wydłuża okresy międzyserwisowe pojazdów
- Zwiększa wartość samochodu przy odsprzedaży
KANISTER POJEMNIK NA BENZYNĘ PALIWO ATESTOWANY 5L/10L
Kanister plastikowy wykonany z najwyższej jakości materiałów. Wyposażony w elastyczny giętki lejek oraz korek ze szczelną uszczelką przymocowany na pasku. Kanister jest przeznaczony do przechowywania oraz transportu benzyny, ropy i olejów. Kanister posiada wytłoczony na boku certyfikat.
Płyn kataliczny / katalityczny
Dane techniczne: ADBLUE 10L HICO
Producent: HICO GROUP
Pojemność: 10L
Parametry:
ISO: 22241-1/ -2/ -3/ -4
Produkt bezpieczny dla zdrowia, biodegradowalny, nie ulega biokumulacji.
Cechy:
- Niższe zużycie paliwa
- Pomaga dostosować się do obowiązującej normy emisji spalin (Euro IV i Euro V)
- Ochrona środowiska naturalnego
- Niższe opłaty drogowe w UE
- Wydłużenie niezawodności pracy silnika
- Wydłuża okresy międzyserwisowe pojazdów
- Zwiększa wartość samochodu przy odsprzedaży